Edit Content

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

4 دلیل درد زانو و معرفی روش های درمان زانو درد

درمان زانو درد

یکی از مشکلات و آسیب هایی که ممکن است برخی از افراد با آن مواجه باشند دردهای شدید و خفیف در ناحیه زانو بوده که معمولاً ربطی به سن و سال و وضعیت جسمانی افراد ندارد. بسیاری از افراد معمولا با عبور از سنین میانسالی، زانو درد را تجربه کرده اما ممکن است برخی از افراد حتی در سنین نوجوانی و جوانی با این آسیب مواجه باشند. در این مقاله از سایت دکتر نریمانی، به معرفی بهترین روش های درمان زانو درد می پردازیم. همچنین شما می توانید در سایت دکتر نریمانی درباره جراحی کایفوپلاستی مطالعه کنید.

 


     

    دلایل بروز زانو درد چیست؟

    پیش از آن که به درمان زانو درد بپردازیم، باید دلایل بروز آن را بدانیم. پزشکان و متخصصان دلایل مختلفی را برای درد زانو مطرح می‌ کنند که برخی از آنها کاملاً پنهان و برخی دیگر آشکار می باشد. در این بخش به برخی از آن ها می پردازیم.

    دلایل زانو درد و درمان زانو درد

    اولین دلیل زانو درد | آرتروز

    حتما شما هم شنیده اید که درد زانو اگر بر اثر ایجاد آرتروز باشد، نشات گرفتن از سن بالا و ساییدگی مفاصل و غضروف ها بوده که همه افراد با چنین عارضه ای آشنایی دارند. اما مشکلات پنهان مانند آسیب دیدگی در رباط پا می تواند علت ایجاد درد زانو باشد که معمولا ناشناخته بوده و ممکن است تمامی افراد نتوانند به آسانی تشخیص دهند که درد به وجود آمده در ناحیه زانو نشات گرفته است چیست. اما راه درمان زانو درد برای آرتروز وجود دارد.

    دومین دلیل زانو درد | آسیب رباط ها

    اگر آسیب دیدگی مربوط به رباط ها باشد پزشکان بررسی های دقیق تر را انجام داده تا متوجه شوند که آسیب دیدگی مربوط به رباط صلیبی قدامی می باشد یا خلفی، از طرف دیگر رباط ها در بخش داخلی و خارجی آسیب پذیر هستند. ممکن است پزشکان تنها با عکسبرداری متوجه شوند که مشکل ایجاد شده مربوط به کدام بخش بوده و می‌ توانند به این واسطه درد زانو را بهبود ببخشند.

    سومین دلیل زانو درد | آسیب کشکک زانو

    زانو عضوی بزرگ در بدن به شمار می‌ آید که از چندین اعضای بسیار کوچک و البته حساس و کاربردی تشکیل میشود. به عنوان مثال هر گونه آسیب در ناحیه کشکک زانو می‌ تواند منجر به بروز دردهای خفیف و شدید و یا پیوسته شود که قطعاً سلامت فرد را با خطر مواجه کرده و در انجام فعالیت‌ های روزانه، شخص را تا حد زیادی ناتوان می کند. اما راه درمان زانو درد برای کشکک زانو وجود دارد.

    چهارمین دلیل زانو درد | کیست پیکر زانو

    یکی دیگر از عوارض پنهان که ممکن است تا مدت ها از وجود آن مطلع نشوید کیست بیکر است که در قسمت پشتی زانو تشکیل شده و در مراحل شدید و پیشرفته به صورت یک برآمدگی مشخص میشود. ممکن است کیست بیکر بسیار کوچک و پنهان باشد اما در نهایتاً منجر به پارگی مینیسک خواهد شد.

     

    علائم بروز زانو درد در جوانی و نوجوانی

    این عوامل همگی مشکلاتی پنهان در ناحیه زانو هستند که ممکن است با درد علائم اولیه خود را آغاز کنند. زمانی که نوجوانان با درد زانو مواجه میشوند ممکن است پزشکان در معاینه اولیه متوجه آسیب های جدی نشوند اما باید بدانید که بیماری با نام اسکود شلاتر که معمولا مربوط به رشد استخوان ها می باشد.

    در سنین جوانی اتفاق می‌ افتد و پزشک باید در این زمینه از مهارت بسیار بالایی برخوردار باشد تا بتواند این عارضه را تشخیص دهد. در اکثر مواقع درد زانو بر اثر بروز آرتروز و یا نقرس است، همانطور که می دانید افراد مبتلا به نقرس مشکلات زیادی را در ناحیه استخوان ها متحمل میشوند که معمولا این آسیب ها از بخش زانو آغاز میشود.

     

    معرفی روش های درمان زانو درد به صورت کم خطر

    درمان زانو درد

    در گذشته زمانی که افراد با درد زانو به پزشک مراجعه می کردند متخصصان با انجام آزمایشات و عکسبرداری سعی داشتن نواحی مختلف زانو را بررسی کرده و در صورت نیاز دارو درمانی و جراحی را نیز انجام می دانند.

    جراحی زانو برای درمان زانو درد

    از جمله راه های درمان زانو درد می توان به جراحی زانو اشاره کرد که جراحی زانو با شکافی عمیق بر روی این عضو انجام می‌ شد تا پزشکان سایر نواحی زانو را بررسی کرده و به واسطه انجام جراحی فرد در اکثر مواقع آسیب های جانبی را متحمل می شد. اما امروزه متخصصان از روش های کم تهاجم استفاده می‌ کنند و با ایجاد شکاف های بسیار کوچک در ناحیه زانو و به واسطه یک لوله بسیار نازک که دوربینی مجهز در سر آن وجود دارد اقدام به جراحی زانو می کنند. با وارد کردن این لوله مخصوص و ظریف به شکاف روی زانو پزشک می‌ تواند درمان و جراحی را نیز آغاز کند.

    جراحی بسته زانو برای درمان زانو درد

    از جمله راه های درمان زانو درد می توان به جراحی بسته زانو اشاره کرد که جراحی بسته زانو برای ترمیم بافت های مختلف این عضو حساس و مهم انجام میشود و پزشکان می‌ توانند به این واسطه رباط های صلیبی قدامی و خلفی را ترمیم کرده و هر گونه در رفتگی در کشکک زانو را نیز درمان نمایند. البته آسیب های مربوط به پارگی مینیسک زانو نیز با جراحی بسته انجام میشود و پزشکان تاکنون توانسته اند نتایج بسیار خوبی را از این روش های کم خطر به دست آورند.

    استفاده از ابزارهای پیشرفته برای درمان زانو درد

    از جمله راه های درمان زانو درد می توان به استفاده از ابزارهای پیشرفته اشاره کرد که به همین دلیل است که پزشکان با استفاده از ابزارهای پیشرفته پزشکی می توانند عمل های کم خطر را با کیفیت بالاتر انجام داده و علاوه بر بازگرداندن سلامت شخص و کارایی اولیه این عضو حیاتی از سایر آسیب‌ های جانبی و انواع عفونت جلوگیری خواهند کرد.

     

    عواقب عدم درمان زانو درد چیست؟

    تمامی پزشکان و متخصصان بر این باورند که درد نشانه ای جدی برای بررسی آسیب های داخلی می باشد به عنوان مثال اگر درد در ناحیه زانو اتفاق بیفتد نشان دهنده این است که یکی از بخش ‌های این عضو حیاتی عملکرد مناسبی نداشته و با اختلال مواجه شده است و باید هرچه سریع تر به آن رسیدگی نمود. اگر درد در ناحیه زانو را جدی نگیرید ممکن است عواقب بسیار زیادی را برای فرد به همراه داشته باشد که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم.

    عواقب عدم درمان زانو درد

    • به عنوان مثال اگر درد ناشی از آرتروز و صدا دادن زانو باشد، ساییدگی غضروف ها در نهایت منجر به آسیب های بسیار زیاد شده و با قرار گرفتن استخوان ها بر روی یکدیگر فرد ممکن است قادر به حرکت نباشد
    • اگر آسیب ها مربوط به مینیسک و رباط باشد قطعاً در کنار درد بسیار زیاد فرد نمی تواند فعالیت های روزمره خود را انجام دهد و ممکن است آسیب های مختلف و البته جدید را به همراه آورد
    • پزشکان توصیه می کنند که هر گونه درد در نواحی مختلف بدن به ویژه زانو را به طور جدی بررسی و پیگیری کنید تا مبادا این عضو حیاتی سلامت خود را از دست داده و مجبور شوید که درمان‌ های طولانی مدت و هزینه های بسیار زیادی را صرف کرده و عوارض جانبی را جهت بهبودی متحمل شوید.
    • با این حال بهتر است که تمامی عوارض جانبی در سطح بدن را جدی گرفته و اگر درد در قسمتی از بدن اتفاق می‌ افتد به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد شاید یک عارضه بسیار کوچک و محدود باشد و به واسطه یک رسیدگی ساده بهبود پیدا کند.

     

    سخن پایانی

    در این مقاله از سایت دکتر نریمانی به بررسی علائم و روش های درمان زانو درد و عواقب عدم درمان زانو درد به صورت کامل پرداختیم. اگر شما نیاز به مشاوره و تماس با یک دکتر متخصص در این زمینه دارید، با مطب دکتر مهناز نریمانی تماس بگیرید.

    دکتر نریمانی

    منبع

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *