Edit Content

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

نقش درمان سلول های بنیادی

درمان سلول های بنیادی

سلول بنیادی چیست؟

سلول های بنیادی در واقع مهم ترین قسمت سلول ها به حساب می آید و در علم پزشکی سلول بنیادی را مادر تمام سلول ها می خوانند.

این سلول توانایی تبدیل شدن به تمام سلول های بدن را دارد و به مدل های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود.

از جمله این سلول ها می توان به سلول های عصبی، قلبی، سلول های خونی و غضروفی اشاره کرد.

همچنین در بازسازی و ترمیم بافت های مختلف بدن نقش بسیار مهمی دارد و جراحت را از بین می‌برد و به راحتی می‌توانند با سلول های دیگر پیوند زده شود و به ترمیم نقص آنها کمک کند.

توانایی منحصر به فرد سلول‌ها باعث شده است که به یکی از مهمترین مباحث زیست شناسی و علوم پزشکی و علوم درمانی تبدیل شود.

این سلول توانایی منحصر به فردی دارد و امروز تحقیقات گسترده ای در قالب سلول های بنیادی به عمل می آید و همچنین به سلول های آسیب دیده کمک فراوانی می کند. سلول های بنیادی بر اساس ویژگی و خصوصیات به سه نوع تقسیم بندی می شود.

  • سلول های بنیادی کمی
  • سلول بنیادی بالغ
  • سلول بنیادی خون بندناف

که همه اینها نقش بسیار مهمی در زندگی افراد دارد. در ادامه شما را به تفکیک با سلول های بنیادی جنین، سلول های بنیادی بالغ و سلول های بنیادی خون بندناف آشنا می کنیم.

سلول‌های بنیادی جنینی

سلول‌های بنیادی جنینی
سلول‌های بنیادی جنینی

سلول بنیادی جنین به سلولی می گویند که از داخل جنین ۱۶ تا ۱۴ روزه میگیرند و تعیین سلول می کنند  به راحتی تمام بافت های مرده و تمام سلول های یک فرد کامل را بازسازی می کند.

سلول‌های بنیادی بالغ

به سلول هایی که بعد از به دنیا آمدن نوزاد به صورت بافت های مختلف از فرد کامل و بالغ به صورت های مختلف جدا می گردد سلول بنیادی بالغ می گویند.

سلول ها از بنیاد خون های کامل و مستقر ساخته می شود. این بنیاد خون ها در مغز استخوان کبد و مغز و همچنین سایر بافت ها مثل طحال وجود دارد و به راحتی از یکدیگر جدا می شود.

سلول‌های بنیادی خون بندناف

این سلول بنیادی خون بند ناف از بند ناف خارج می شود و مغز و استخوان ساز است این سلول بنیادی انواع و اقسام مختلفی دارد و به راحتی سلامت فرد را برای تضمین می کند

سلول های بنیادی چه کاربردی دارند؟

سلول های بنیادی چه کاربردی دارند؟
سلول های بنیادی چه کاربردی دارند؟

سلول های بنیادی کاربردهای بسیار زیادی دارند و افراد زیادی از آن استفاده می کنند. اولین پیوند قلب خون سلول های بنیادی برای نخستین بار در سال ۱۹۸۸ میلادی در کشور فرانسه صورت گرفت.

از نخستین بار دکتری به نام گلوکو من به یک فردی که دچار کم خونی مادرزادی بود از این سلول استفاده کرد.

به ترتیب امروز هزاران هزار پیوند خون و پیوند سلول‌های بنیادی صورت می‌گیرد و مراکز مختلفی در کشورهای جهان ساخته می‌شود و به مرور نشان می‌ دهد که امروز استفاده از سلول‌های بنیادی باعث شده تا حدود زیادی از مرگ و میر جلوگیری کند.

حدود ۷۵ درصد افراد مناسب برای دادن مغز و استخوان نیستند.

مغز استخوان ها انواع بسیاری از بیماری ها را درمان می‌کند و همه نقص های بدن را از بین می‌برد.

امروزه تحقیقات بسیار زیادی صورت می ‌گیرد که با استفاده از سلول ‌های بنیادی، ضایعات عصبی، بیماری ها قلبی عروقی، استخوانی درمان سوختگی ها و غیره با استفاده از سلول‌های بنیادی امکان پذیر است.

سلول های بنیادی انواع اقسام مختلفی دارد و به ترمیم ترشحات انسولین کمک فراوانی می کند.

سلول های بنیادی زمانی که درمان شروع شد کمک زیادی به افراد کرد.

سالانه افراد زیادی بر اثر بیماری های مختلف جانشان را از دست می دهد اما زمانی که راه و روش سلول های بنیادی کشف شد حدود ۵۰ درصد از مرگ بیمارانی که مبتلا به بیماری های مختلف بودند درمان شدند

سلولهای بنیادی در واقع تحولی عظیمی در درمان بسیاری از بیماری های خاص به وجود اورد. با استفاده از سلول‌ های بنیادی بسیاری از مشکلات افراد درمان شد.

بیماری‌هایی که با خون بند ناف درمان شده اند؟

بیماری‌هایی که با خون بند ناف درمان شده اند؟
بیماری‌هایی که با خون بند ناف درمان شده اند؟

امروزه بیماری های مختلفی با استفاده از خون بند ناف درمان شده اند. از جمله این بیماری ها می توان به اختلالات بنیادی اشاره کرد.

افرادی که به هر دلیل دچار کم خونی فانکونی و هموگلوبین ها هستند و استفاده از اختلالات سلولهای بنیادی درمان می‌شود افرادی که از بیماری ها رنج می برند و می توانند در کمترین زمان با استفاده از این روش درمان شود.

یکی از بیماری‌هایی که امروزه راه درمان آن کمک زیادی به افراد کرد و جلوی بسیاری از مرگ را گرفت همین سلول های بنیادی هستند.

یکی از این بیماری ها لوسمی مزمن است با استفاده از این روش بسیار راحت در مورد افرادی که از ناهنجاری های ارثی در گلبولهای قرمز رنج می ‌برند می ‌توانند بیماریشان درمان شود.

افرادی که دچار نقص ارثی پلاکتی هستند و تعداد پلاکت های خونشان معمولا کم یا زیاد است با استفاده از آن درمان می ‌شوند.

افرادی که دچار بیماری‌های ارثی هستند می ‌تواند با استفاده از خون بند ناف درمان شود.

افرادی که از آلزایمر، پارکینسون، دیابت، سکته های قلبی، سکته های مغزی، صدمات نخاعی بیماری های طحالی، بیماری های کبدی، تروفی عضلانی رنج می برند می توانند در کمترین زمان درمان شوند.

فقط در کشور ایران بیمارانی که دچار تالاسمی کم خونی های حاد سرطان خون هستند با استفاده از این روش درمان می شود.

امروزه همچنین به اثبات رسیده است که سلول‌های بنیادی به درمان آن از بین بردن لوسمی های حاد و مزمن کمک فراوانی می‌کند.

تحقیقات مختلفی در این زمینه انجام گرفت و افرادی که دچار دیستروفی عضلانی هستند در کمترین زمان می تواند بیماری شان را درمان کند.

امروز از هر ۱۲ نفر یک نفر به آلزایمر مبتلا می شود که این بیماری یک بیماری خطرناک است با استفاده از سلول‌ های بنیادی روش درمان آن به وجود آمد و افرادی که از جراحات مختلف رنج می برند می توانند در کمترین زمان مشکلاتشان را درمان کنند.

افرادی که استخوان های شان دچار پوکی استخوان شده است و مشکلات زیادی را برای ایشان به همراه دارند می توانند به بازسازی استخوان ها بپردازند افرادی که از بیماری ام اس رنج می برند می توانند با استفاده از این روش برای درمان بیماری شان بپردازند و سیستم عصبی مرکزی شان را درمان کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *