پمپ های داخل نخاعی چیست و کاربرد آن ها

یکی از مشکلاتی که بعد از درد است تشخیص بیماری آن است و توسط پزشک باید سریعاً به درمان آن اقدام کرد. معمولا هنگامی که در رخ می دهد فرد نمی تواند کارهای روزانه را انجام دهد درد ها انواع اقسام مختلفی دارد و به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود.

امروزه با استفاده از تشخیص درد  راه های درمان بسیاری از مشکلات و معضلات از بین می‌رود. درد ها شامل موارد بسیاری می‌ شود.

اگر درد ها به خودی خود درمان شود می تواند مشکلات فراوانی را داشته باشد دردها می‌ تواند با عوارض داروها ممکن است نداشته باشد یعنی برخی از دردها زمانی به وجود می آید به فرد داروی خاصی مصرف کرده باشد و از عوارض مصرف داروها می‌توان به آنها اشاره کرد.

دردها بسیار زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد اگر درمان نشود می‌تواند مشکلات زیادی را برای فرد به دنبال داشته باشد افرادی که دچار ضایعات نخاعی، شکستگی ستون فقرات شده باشد می تواند بهتر از بیماری هایشان را درمان کند.

پمپ های داخل نخاعی چیست؟

پمپ های داخلی نخاعی که در اصطلاح پزشکی به آن پمپ اینتراتکت کار گفته می ‌شود وسیله ای که دقیقا در داخل نخاع برای تصرف دارو به داخل نخاع ساخته شده است.

داروهایی نظیر دارو های مرفین دار که ضد درد هستند و داروهای نخاعی سپس از طریق این وسیله به نخاع متصل می شود.

سپس به عصب مرکز متعهد می ‌شوند و تا حدود زیادی درد های نخاعی را از بین می برد. افراد با استفاده از آنها بسیاری از بیماری ‌هایشان درمان می شود.

این پمپ ها که در قسمت فلزی ساخته شده است و آن مدل داروها به نخاع با استفاده از یک کاتتر پمپ آن را به درد ها می رساند.

درد ها انواع اقسام مختلفی دارد اگر درمان نشود می تواند منجر به بیماری های عمیق شود.

این وسیله از یک واحد کنترل بزرگتر و یک واحد کنترل کوچکتر ساخته شده است که دارو را آزاد می‌کند این واحدها انواع و اقسام مختلفی دارد و افراد زیادی از آن‌ها استفاده می‌ کنند.

طراحی این دستگاه بسیار مختلف است و امروزه افراد زیادی با توجه به نیاز شان از ان استفاده می کند. این دستگاه از کنترل کننده ساخته شده است.

فاکتورهای ایمنی در آن همگی رعایت شده است و بهتر است در زمان استفاده از آن از پزشک متخصص بخواهید تا میزان تزریق دارو را برایتان بازگو کند.

اینها همه از روش هایی هستند که به کنترل از بین بردن درد کمک می کند.

در ادامه می خواهیم شما را با ویژگی های پمپ های داخلی نخاعی و مزایای این پمپ ها و همچنین نحوه چگونگی انجام جراحی و پمپ گذاری درد آشنا کنیم برای اطلاعات بیشتر متن زیر را تا انتها بخوانید.

ويژگي هاي پمپ های داخل نخاعی

پمپ های داخلی نخاعی یکی از وسایل پزشکی بسیار گران قیمت هستند و از تکنولوژی بسیار بالای ساخته شده‌اند و به گونه ای طراحی شده اند که به صورت مستقیم و به صورت ثابت دوز مشخصی از داروها را به نخاع بیمار منتقل می کند.

در مقایسه با روش های معمولی دقیق عمل می‌کند و داروها را به صورت دقیق و منظم در اختیار افراد قرار می ‌دهد.

فواید پمپ های داخل نخاعی

این کار های داخلی نخاعی ویژگی های منحصر به فردی دارند از طریق تزریق مداوم بسیاری از بیماری ها را درمان می‌ کند.

بسیاری از بیماری ها با استفاده از آن درمان می شود که وضعیت بیشتری را به درمان حساسیت بیشتری را برای بیماران به دنبال دارد.

از این پمپ ها برای افرادی که درد های حاد دارند و جراحی های مزمن انجام دادند بسیار مورد استفاده است که پمپ ها توانایی تزریق به صورت دقیق داروها را دارد و مخدر مصرفی در بیمار ها بسیار اندازه است و دوز آن بسیار بالا است رضایت مندی زیادی را به همراه دارد.

آرامبخش کمتری را در بسیار آرام بخش است و هیچگونه مواد مخدری در آن استفاده نشده است. این پمپ ها به درمان بسیاری از درد ها کمک می کند.

فوق تخصص درد معمولا به انجام چگونگی پمپ گذاری داخل نخاعی می پردازد.

این دستگاه با استفاده از یک صفحه فلزی گرد که حاوی فلز در نزدیکی شکم و ستون مهره های بدن قرار می گیرد و در قسمت های مختلف از بدن به حرکت می آید اگر شما ناچار به استفاده از پمپ های داخلی نخاعی هستید بهتر است که این کار و توسط افراد متخصص صورت بگیرد و قبل از انجام آن اطلاعات لازم راجع به پمپ های نخاعی را داشته باشید.

پمپ های نخاعی و نحوه قرار دادن آنها در داخل نخاع شما کار هرکسی نیست و باید با توجه به نیاز افراد و با توجه به درد افراد صورت بگیرد بنابراین بهتر است حتما با افراد ماهر و متخصص در این زمینه مشورت کنید سپس اقدام به انجام این عمل کنید.

بعد از انجام جراحی پمپ های داخل نخاعی

بعد از اینکه پمپ گذاری انجام شد شما باید تمام سوالات مربوطه را از پزشک بپرسید این که چه روزی به حمام برود و چه کارهایی را باید و نباید انجام دهید به شما بسیار کمک می ‌کند پمپ های داخلی نخاعی نیاز به بیهوشی عمومی ندارد و معمولاً با بی حسی های موضعی پایه گذاری انجام می‌گیرد.

یک روش بسیار مقبول است افرادی که نمی توانند بیهوشی انجام دهند با استفاده از این روش می تواند آن را انجام دهند.

همچنین این دستگاه به صورت خودکار عمل می کند و نیازی به تنظیم کردن ندارد و معمولا شما می توانید ۵ تا ۱۰ سال آن را داشته باشید و بعد از ۱۰ سال نیاز به تعویض آن دارید.

اجزای پمپ اینتراتکال

اجزای پمپ  اینتراتکال

این پمپ از اجزای مختلفی ساخته شده است و قطعه فلزی است که مسئول منتقل کردن داروها است و با استفاده از یک پمپ فضای داخلی می رسد.

این پمپ ها به سرعت بسیار زیادی دارد این پمپ ها به صورت زیر پوستی عمل می کند با استفاده از عمل جراحی در بدن قرار می گیرد و به صورت مختلف پر می شود با استفاده از این روش افراد می تواند بر دردش غلبه کند و بسیاری از مشکلات و معضلات از بین برود.

این روش از زمانی که ساخته شده است بسیاری از مشکلات افراد را درمان کرده است و به از بین بردن درد افراد کمک فراوانی می‌کند.