Edit Content

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

ارتوکین تراپی زانو و شانه

ارتوکین تراپی زانو و شانه

بیشتر افراد فکر می‌کنند که آرتوکین تراپی یکی از مهمترین کارهایی که در دهه اخیر کشف شد اما اینگونه نیست و ارتوکین تراپی تاریخچه آن به سال ۱۹۹۰ میلادی بر می‌گردد.

که نقش اصلی در پروتئین سازی دارد و به همین دلیل از تزریقات مختلف برای از بین بردن التهابات استفاده می کنند.

ارتوکین تراپی روند بسیار مختلفی برای  از بین بردن درد مفاصل دارد همچنین افرادی که از آسیب‌های تاندون رنج می‌برند با استفاده از این روش می‌تواند بسیاری از مشکلات را درمان کنند.

ارتوکین تراپی زانو و شانهدر طب نوین برای درمان درد های مزمن و آرتروز از جمله روش هایی که برای این درمان ها استفاده می کنند.

روش اتوکین تراپی است که در این روش به واسطه سرم از خون خود بیمار گرفته می شود و یک سری عملیات بر روی آن انجام می شود تا دردهای آرتروزی از بین برود.

استئوآرتریت از بیماری های تخریب کننده برای مفاصل است که جزو شایعترین نوع آرتروز می باشد و شامل تخریب استخوان ها غضروف مفاصل و سینوویت است.

این عارضه باعث می‌شود کیفیت عملکرد مفاصل کاهش پیدا کند عمدتامفصل ران و زانو را درگیر میکند اما  دست و کمر و تحت تاثیر خود قرار می دهد.

غضروف به عنوان کمک فنر و یا ضربه عمل می کند علت تحلیل رفتن برخی از غضروف ها آسیب های مکانیکی است که به واسطه التهابات آزاد شده در بدن متفاوت می‌شود و دردهایی را به وجود می‌آورد آرتروز به صورت کلی دارای چهار بخش است در آرتروز های درجه یک و دو منجر به باریک شدن می شود.

باعث سایش و تقریب کمتر غضروف‌ها می‌شود اما در آرتروز های درجه ۳ و ۴ باعث تخریب کامل غضروف و کم شدن فضا و همچنین تغییر شکل مفاصل می شود.

بیمارانی که به این نوع آرتروز مبتلا می شوند با از دست دادن تعادل و عملکرد حرکتی خود و همچنین احساس درد در مفاصل تورم و سفتی و عدم توانایی در انجام برخی از کار های روزمره مواجه می‌شوند.

که این واقعاً دردناک است روش ارتوکین تراپی از روش‌های بسیار موثر برای این بیماران می باشد.

ارتوکین تراپی چگونه انجام میشود؟

ارتوکین تراپی چگونه انجام میشود؟
ارتوکین تراپی چگونه انجام میشود؟

مراحل ارتوکین تراپی به گونه ای است که حدود ۵۰ تا ۶۰ میلی لیتر از خون خود بیمار در این لوله ها قرار می گیرد و بعد از مدت ۲۴ ساعت به وسیله دستگاه  با درجه حرارت ۳۷ سانتی گراد و اضافه شدن ۵ درصد کربن دی اکسید به صورت آسپتیک در می آید.

که در این مرحله سیتوکین محافظ گیرنده اینترلوکین در حال سنتز است و بعد از ۱۰ دقیقه سانتریفیوژ شدن تمامی اجزای خون از هم جدا می شوند و سرنگ سانتریفیوژ ۱۰ تا ۱۵ میلی لیتر گرفته می شود و دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد را ذخیره می کند.

تزریق ارتوکین چیست و تاثیر آن چگونه است؟

تزریق ارتوکین چیست و تاثیر آن چگونه است؟
تزریق ارتوکین چیست و تاثیر آن چگونه است؟

تزریق ارتوکین با استفاده از سرم صورت می گیرد. خون خود فرد بیمار گرفته می‌شود و این کار باعث تقویت اجزایی که برای مفاصل موثر هستند که باعث تاثیر گذاری بیشتر و روند درمانی بهتر در مفاصل می گردد.

این ماده پروتئین محافظ قوی دارد و به صورت طبیعی در بدن وجود دارد این دارو با تسکین درد و التهاب از طریق انسداد و یا از بین بردن پروتئین هایی که باعث فرسودگی می شوند می تواند به مفصل سازی کمک کند.

تزریق ارتوکین نه تنها باعث تولید سیتوکین های ضد التهاب و آنتاگونیست های گیرنده می شود بلکه تولید فاکتورهای رشد را هم افزایش می دهد.

همچنین عوامل رشد و بهبود و همچنین ترمیم بافت های مفصل و تخریب غضروف ها در آن قسمت را به کم ترین حد خود می رساند این ماده باعث سرعت بخشیدن در بهبود عضلانی و غضروف ها می شود.

به خصوص در ورزشکاران روند خوبی دارد تزریق به این گونه است که درون مفصل آسیب دیده با فاصله یک هفته انجام می گیرد.

اثرات تزریق ارتوکین

نتایج از تصمیم قابل توجه نشانه ها تا رفع کامل و بهبود نشانه ها در هر فرد متفاوت است این روش می تواند جایگزینی برای بهبود عملکرد و حتی در تا باشد درد و التهاب را کم می ‌کند و بابت تاخیر انداختن جراحی اوضاع بیمار را بهبود می بخشد.

بنابراین درمان روش تزریق آرتوکین مانع از این جراحی می شود و و غضروف تازه تولید می کند فقط روند بیماری را به تاخیر می ‌اندازد و درد را کم می کند و باعث می شود جراحی دیر تر انجام شود

کاربرد تزریق آرتوکین

کاربرد تزریق آرتوکین
کاربرد تزریق آرتوکین

آرتوکین تراپی برای کسانی که مبتلا به آرتروز های درجه یک تا سه می باشد و غضروف آنها به‌صورت کامل تخریب نشده است و دچار فرسودگی های خاص نشده است و یا در مفاصل آنها التهابات کم وجود ندارد مناسب است.

تغییرات در آرتوکین که در میان مفاصل بین مهره ای است باعث به وجود آمدن دردهای دیسک ژنیک می شود.

همچنین در کسانی که از انجام جراحی اجتناب می‌کند و این روش موثر ترین تزریق برای به تعویق انداختن جراحی است تراپی آرتوکین برای بیمارانی که در قسمت تاندون و رباط آنها آسیب با تجدید به وجود آمده است.

درمان دیگر هیچ تاثیری بر روی آنها ندارد و همچنین درد آنها بسیار زیاد است موثر می باشد.

در رابطه با اسکین تراپی منع این روش گزارش نشده است و تقریباً تمامی افراد که درد های مزمن را تجربه می کنند می توانند از این روش استفاده کنند.

ولی به بیمارانی که دچار عفونت های حاد ایا تب های شدید هستند یا افرادی که در سه روز گذشته دچار اسهال شده اند یا در چهار هفته گذشته واکسیناسیون انجام داده اند پیشنهاد نمی شود.

مزایای آرتوکین تراپی

مزایای  آرتوکین اثربخشی روش های درمان قابل مقایسه است این روش دارای اثر ضد درد طولانی مدت و به صورت مداوم دارد روند التهاب را کاهش می دهد و یا آن را به تعویق میاندازد.

بنابراین از پیشرفت و سریع بیماری‌ها جلوگیری به عمل می آورد به بازیابی فعالیت دامنه حرکتی بیمار و مفاصل کمک بسزایی می‌کند و از ماده بیولوژیکی فعال در بدن انسان ساخته شده است.

هیچ ماده افزودنی های شیمیایی در آن نیستبه همین دلیل عوارض کمی دارد و هیچ گونه حساسیتی برای فرد به وجود نمی آورد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *