Edit Content

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

محرک های نخاعی چیست؟

محرک های نخاعی چیست؟

محرک های نخاعی یکی از کارهایی هستند که به صورت مختلف می توانند درد را کاهش دهند. محرک ها هنگامی که اختراع شدن به از بین بردن بسیاری از بیماری‌ها کمک فراوانی کردند.

محرک های نخاعی انواع اقسام مختلفی دارد که ما در این مطلب می خواهیم شما را با روش های درمان و محرک های نخاعی آشنا کنیم.

برای اطلاعات بیشتر به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم که متن زیر را تا انتها بخوانید تا با ویژگی های منحصر به فرد آن آشنا شوید.

ضربان‌ساز درد چیست؟

ضربان‌ساز درد چیست؟
ضربان‌ساز درد چیست؟

ضربان ساز درد یکی از وسایلی است که به صورت مختلف تکانه های انتقال را که به مغز می رسد را از بین می برد.

این روش وجود ۳۰ هزار بیمار را در سال درمان می‌کنند. افرادی که از مشکلات نخاعی رنج می برند و می خواهند که بیماری شان درمان شود با استفاده از آن بیماری شان درمان می شود.

ضربان ساز از چند الکترود در فضای اپیدورال ساخته شده اند. این ضربان ساز ها در زیر شکم متصل می‌ گردد و منجر می شود که قسمت های نخاعی و عصبی تحریک شود و افراد دچار سوزن سوزن شود و احساس درد کند.

در این روش هیچ گونه آسیب به عصب ها وارد نمی‌شود و به راحتی خاموش می شود و بیمار به راحتی می ‌توانند آن را تنظیم کنند.

افرادی که مبتلا به افسردگی شده اند و نمی توانند کارهای روزانه و شغل های خود را انجام دهند و این با استفاده از ضربان ساز می توانند به دردهایشان غلبه پیدا کنند و آنها را درمان کند.

محرک‌های نخاعی اس تی اس یکی از دستگاه های بسیار مهم است که امروزه به تنظیم ضربان های قلب می پردازد.

این دستگاه به صورت دائمی با استفاده از سیم هایی در زیر پوست قرار می گیرد و سپس با استفاده از رابط در زیر پوست قرار می گیرد.

طول عمر باتری آن حدود ۸ تا ۶ سال است و می ‌توانید آن را تا ۱۲ تا ۱۴ سال دوباره شارژ کنید.

این رابط ها از الکترود های مختلفی ساخته شده است و از رایج ترین روش ها برای از بین بردن دردهای نخاعی هستند که سالانه افراد زیادی از آن استفاده می کنند.

سازوکار عمل محرک های طناب نخاعی چیست؟

یکی از روش هایی که به محرک‌ های نخاعی می ‌پردازد و درد را کم می کند استفاده از تحریک کننده های طناب های عصبی هستند این تحریک ها با استفاده از طناب های نخاعی صورت می ‌گیرد.

طناب های نخاعی بر اساس ساز و کارهای مختلف عمل می کند. این دستگاه از انتقال درد جلوگیری می‌ کند و همچنین از بازدارندگی سمپاتیک توسط ضربان ساز و کارهای دیگر جلوگیری به عمل می آورد.

از دوم قسمت ساخته شده است کابل های به کار رفته در آن کابل های هادی است که به عنوان تحریک کننده نخاعی استفاده می شود به صورت صاف و پهن می باشد.

دارای یک عایق است مزیت های مختلفی دارد از طریق جراحی صورت می گیرد و به صورت استوانه ای وصل می شود.

ژنراتورهای ضربانی قابل کاشت (IPGs)

ژنراتورهای ضربانی قابل کاشت (IPGs)
ژنراتورهای ضربانی قابل کاشت (IPGs)

این دستگاه دو نوع هستند غیر قابل شارژ و قابل شارژ هستند.

اگر بخواهیم به صورت میانگین دستگاه و طول عمرش را برای شما بازگو کنیم به صورت میانگین طول عمر آن چهار سال می باشد و حدود ۹ سال می توانید آن را شارژ کرد.

این دستگاه غیر قابل شارژ نیز هست که خروجی کمتری نیاز دارند.

اما تا به شارژ فیلم بستگی ندارد برای بیماران مختلفی استفاده می‌شود.

این بیماری ها با استفاده از باطری های لیتیومی ساخته می شوند که شیمیایی هستند و ممکن است جلوی کارکرد آنها را بگیرد این دستگاه انواع اقسام مختلفی دارد و تعداد ساعت های مختلف از آن استفاده می ‌کند پزشکان با استفاده از تحریک کننده ها می توانند بسیاری از بیماری‌ها را درمان کنند.

دستگاه های بخاری چوبی هستند که به درمان بسیاری از آسیب‌های نخاعی کم می‌کند و فرد می‌ تواند در کمترین زمان بیماری را درمان کند.

انواع دستگاه‌های محرک های نخاعی (SCS)

یکی از دستگاه هایی که کاربردهای بسیار زیادی دارد و بستن او دستگاه تقسیم بندی می شود. دستگاه های محرک های نخاعی vs هستند. این دستگاه ها به سه دسته تقسیم می شود.

سیستم های عصبی را تحریک می کند. سیستم های رادیویی به صورت های مختلفی تقسیم شده اند در چند مدل می توانید از آن استفاده کنید.

قابلیت شارژ مجدد را دارد و به صورت های مختلفی درد را درمان می کند.

نوع دیگری از دستگاه های محرک های نخاعی سیستم های امواج رادیویی هستند که با بالاترین سطح طراحی شده‌اند انرژی بالایی دارند از سیستم های مختلفی ساخته شده اند با استفاده از روش های مختلف به فعال سازی و تحلیل می پردازند.

مسئول شارژ منبع تغذیه هستند و با استفاده از آن بسیاری از دردهای نخاعی درمان می شود البته اینکه از کدام دستگاه محرک نخاعی استفاده کنیم بستگی به نوع درد و نظر پزشکی دارد در زیر نظر پزشک باید از این دستگاه ها استفاده کرد.

دردهای قابل درمان با تحریک کننده الکتریکی  طناب نخاعی SCS

درد های مختلف با استفاده از تحریک کننده ها امکان پذیر هستند و می توانید از انواع آنها به:

  • دردهای مزمن کمری
  • دردهای که در گردن وجود دارد
  • دردهایی که در قسمت سیاتیک پا هستند
  • درد هایی که در دست هستند
  • سندروم درد منطقه پیچیده‌ای التهاب
  • درد های اعصاب نخاعی
  • و دردهای ناشی از قطع عضو هستند.

مزایای استفاده از باطری های نخاعی

مزایای استفاده از باطری های نخاعی
مزایای استفاده از باطری های نخاعی

یکی از روش هایی که امروزه بسیار استفاده دارد باتری های نخاعی هستند.

باطری های نخاعی انواع اقسام مختلفی دارند و به از بین بردن بیماری ها کمک می کند تا با استفاده از مصرف داروها می‌تواند استفاده از باتری های نخاعی را به حداکثر رساندن باتری های نخاعی از جمله روش‌های غیرتهاجمی هستند که به صورت مثبت به درمان بیماری ها می پردازد.

می توانید با استفاده از محرک های نواری آزاد کردن اشیا با استفاده از دست پرداخت به راحتی چنگال یا قاشق را در دستان تان قرار دهید به خوبی به آنها را بنویسید در مسافت‌های کم قدم بزنید.

از حالت نشسته به ایستاده قرار بگیرید و حرکاتی مثل فشار دادن لمس و درمان را انجام دهید.

داشتن کنترل قسمت های مختلفی از بدن با استفاده از این وسیله کمک فراوانی به شما ها می کند و شما می توانید در کمترین زمان که بسیاری از بیماری های آن بپردازید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *