درمان عصب سیاتیک

یکی از مشکلاتی که اکثر افراد با بالا رفتن سن با آن دست و پنجه نرم می‌کنند عصب سیاتیک است.

سیاتیک یکی از مشکلاتی است که می‌تواند در هر سنی به وجود بیاید عصب سیاتیک اگر آسیب ببیند زندگی فرد مختل می‌شود و نمی‌تواند به راحتی راه برود یا انجام کارهای روزانه‌اش را بپردازد سیاتیک ناشی از کمردرد است.

سیاتیک در کمر درد یکی از قسمت های اصلی مهم بدن است و به سمت پاها جریان پیدا می‌کند. عصب سیاتیک عصبی است که کمر را به ران وصل می کند.

اگر به عصب آسیبی وارد شود و پاها سرایت می کند عصب سیاتیک خوشبختانه روش های جدید برای درمان آن به وجود آمده است با استفاده از درمان عصب سیاتیک بسیاری از مشکلات درمان می شود.

دکتر متخصص سیاتیک در تهران می کوشند که مشکلات شما را حذف کند می کند که اثر سیاتیک با استراحت می تواند حل شود اما اینگونه نیست برای درمان عصب سیاتیک روش های مختلفی دارد و از موارد مختلف جلوگیری می‌کند.

عصب سیاتیک یکی از بهترین و نوین ترین روش هایی است که کمک زیادی به افراد می کند.

عصب سیاتیک برای درمان کامل نیاز به یک سری از روش ها و داروها دارد که نه تنها با استراحت بلکه با دارو نیز درمان نخواهد شد امروزه برای درمان عصب سیاتیک از توانبخشی فیزیوتراپی و ورزش درمانی طب سوزنی آب درمانی ماساژ های دستی و درمان های مکمل استفاده می کند.

برای اینکه عصب سیاتیک درمان شود از داروهای تسکین دهنده درد شل کننده های عضلانی داروهای ضد افسردگی دولوکستین داروهای شل کننده عضلانی استفاده می شود.

البته در آخرین مرحله اگر با استفاده از این داروها درمان نشد با استفاده از داروی کورتیزون که به صورت تزریق اپیدورال یا به صورت خوراکی مصرف می شود انجام می گیرد.

همچنین با استفاده از تمرینات کششی می توان آن را درمان کرد. تمرینات کششی درمان عصب سیاتیک به از بین بردن درد کمک فراوانی می‌کند و این دارو ها شامل تسکین دهنده درد هاست که داروهای ضد التهابی داروهای ضد افسردگی نیز زیر مجموعه این داروها هستند.

افرادی که عصب سیاتیک شان را درمان می کند احتمال اینکه به فتق دیسک کمر مبتلا شوند بسیار زیاد هستند بنابراین وضعیت اورژانسی عملکرد بدنشان تغییر داده می‌ شود و اما ممکن است دچار دردهای بسیار زیادی شود در ادامه این متن شما را با روش های مختلف برای درمان عصب سیاتیک آشنا می کنیم برای اطلاعات بیشتر متن زیر را تا انتها بخوانید.

یکی از بهترین روش ها که برای درمان عصب سیاتیک استفاده می شود فیزیوتراپی است.

پزشکان کلینیک تخصصی به دنبال روش های کم درد برای از بین بردن عصب سیاتیک و درمان آن هستند فیزیوتراپی می تواند یک روش عالی باشد. این کار توسط فیزیوتراپی صورت می گیرد می تواند عضلات بدن را تغییر دهد و به تقویت عضلات کمر و بهبود انعطاف پذیری در قسمت‌های مختلفی از کمر و ستون فقرات بپردازد.

بعد از گذشت ۳ تا ۵ جلسه درد عصب سیاتیک کمتر می‌شود و فرد می تواند کارهای خود را خودش انجام دهد و برای فیزیوتراپی یکی از بهترین روش برای از بین بردن درد است.

تزریق استروئید

یکی از روش های درمان عصب که کمک فراوانی می‌کند تزریق استروئید است. استروئید با سرکوب و التهاب در عصب به وجود می آید در چند ماه درد از بین می ‌رود و از طرفی با تزریق استروئید درمان درد سیاتیک از بین می ‌رود.

عوارض جانبی آن بسیار کم است ولی بهتر است برای تزریق استروئید از پزشک بخواهید که آن را برای شما تزریق کند با تزریق استروئید بسیاری از مشکلات عصب درمان می شود.

استروئیدها کارشان درمان عصب های سیاتیک هستند و افرادی که به دلایل مختلف دچار خشکی کمر می شوند می توانند بسیاری از بیماری های مربوط به کمرشان درمان شود.

عمل جراحی

روش دیگری که برای درمان عصب سیاتیک صورت می‌گیرد عمل جراحی است که با عصب سیاتیک با استفاده از فیزیوتراپی و تزریق استروئید درمان شود.

عمل جراحی صورت می گیرد عمل جراحی با قدرت کنترل روده و مثانه را تحت تاثیر قرار می دهد و به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند. این عمل یک روش جراحی جدید است افرادی که به دلایل مختلف دچار دیسک و پارگی دیسک کمر شدن می توان آن را درمان کنند.

روش خانگی برای درمان درد سیاتیک

روش های مختلف برای درمان درد سیاتیک وجود دارند اما هیچ کدام از آنها صددرصد جواب نمی دهد تنها روش های جوابگوی از بین بردن درد ها هستند که زیر نظر پزشکان متخصص صورت گیرد.

اگر درد سیاتیک به صورت ناگهانی به سراغ شما آمد بهترین راه استفاده از کمپرس آب گرم و مصرف داروهای مسکن است بهتر است بقیه موارد را زیر نظر پزشک استفاده کنید.

اگر چه داروهایی مثل ایبوپروفن آسپرین و ناپروکسن درد را کم می‌کند اما کاهش درد فقط به صورت موقتی صورت می‌گیرد و اگر به صورت جدی درمان نشود مشکلات جدی را برای شما به دنبال می آورد و شما را از کارهای روزانه‌تان باز می ‌دارد.

ستون فقرات بسیار حساس است و به صورت روش های مختلفی از آن حمایت می‌کند.

بنابراین بهتر است به صورت خود سرانه به درمان درد سیاتیک نپردازید و اینکار را به دست فوق تخصص درد بسپارید این فرد به شما کمک می‌کند تا بسیاری از مشکلات مربوط به سیاتیک شما درمان شود.

هزینه های درمان سیاتیک

هزینه های درمان عصب سیاتیک در هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. هزینه ‌های درمان سیاتیک برای افرادی که میزان درد و شدت حاد بودن بیماری شان بیشتر از افراد دیگر است به مراتب گران تر از افرادی که درد اندکی را در قسمت از بدن احساس می کند به عنوان مثال هزینه اپیدورال بسیار کمتر است نسبت به هزینه جراحی می باشد.

هر چقدر میزان ساعت درمان بیمار برای عصب سیاتیک طولانی تر باشد قطعاً قیمت عمل گران تر می باشد به عنوان نکته دیگری که هست هزینه عمل عصب سیاتیک در شهرستان‌ها در مقایسه با شهرهای بزرگ مثل تهران و اصفهان و همدان شیراز به مراتب کمتر است.

در واقع درمان سیاتیک به مهارت پزشک و نا کلینیک و بیمارستان اینکه خصوصی و دولتی بستگی دارد برخی از بیمه ‌ها هزینه درمان سیاتیک را متقبل می‌شوند و برخی از بیمه‌ها هزینه درمان عصب سیاتیک را قبول نمی کنند.

بنابر این گزارش بنابراین اگر شما به دنبال درمان عصب سیاتیک و روش‌های مختلفی هستید بهتر است راجع به روش هایی که انجام می‌ دهند و به درمان می پردازند با پزشک تان صحبت کنید و تحقیقات لازم را انجام دهید.