Edit Content

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

درد لگن و باسن

درد لگن و باسن

درد های باسن و لگن جز عارضه های بسیار شایع است که در میان افراد زیادی ایجاد می‌شود.

محل دقیق درد های استخوان لگن را میتوان با تشخیص دلیل اصلی درد کمک کننده دردهای لگنی معمولاً از ناحیه ناف به پایین و کمر به سمت پایین احساس خواهد شد.

گاهی درد لگن در قسمت دیگری از بدن به وجود می آید که مثلاً امکان دارد نشان از مشکلات بیماری زانو به دنبال علت اصلی زانو درد مشکل لگن از مشکلات مرتبط با مفصل ران هم می تواند باعث درد در قسمت داخلی کشاله ران و لگن شود.

معمولاً به دلیل مشکلات مرتبط به عضلات رباط‌ها تاندون‌ها و یا دیگر بافت‌های نرم خواهد شد مفاصل ران را به وجود می‌آورد درد استخوان لگن و درد باسن معمولا به دلیل مشکلات و بیماری‌های مختلف ایجاد می‌شود.

به این نوع از دردها دردهای ارجاعی هم میگویند عبارت در این موارد علت دردهای لگنی منشاء بیرون از لگن را به خود اختصاص می دهند مانند تنگی کانال نخاعی و مشکلات مرتبط با زانو هستند.

در این مقاله قصد داریم در رابطه با علائم نشانه ها دلایل و درمان درد های لگن و باسن توضیحات را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم  پس با ما همراه باشید.

دلایل علت درد استخوان لگن و باسن

دلایل علت درد استخوان لگن و باسن
دلایل علت درد استخوان لگن و باسن

درد لگن به چند دسته تقسیم می شوند.

دردها به صورت تکراری در مقاطع زمانی مختلف ایجاد می‌شود در بیشتر موارد توضیح ساده برای دردهای لگنی وجود دارد مثلاً بلند کردن جسم سنگین.

این درد معمولا به واسطه یک بافت نرم کشیده یا عذاب می شوند دچار کشیدگی عضلات می‌شود.

از جمله تاندون ها و معمولا بعد از چند روز از بین خواهند رفت در طولانی مدت می تواند نشان از داروهای خاصی به دهن درد به دلیل مشکلات مفصل ران امکان دارد ایجاد شود.

درد کشاله ران جلوی پا هم این دردها  احساس می‌شود در برخی از مواقع درد زانو تنها نشانه از مشکلات استخوان لگن تواند باشد که به آن درد ارجاعی هم می‌گویند و نسبتاً شایع است درد استخوان لگن که درد در باسن در قسمت خارجی لگن احساس شود.

برخی از شایع ترین دلایل درد استخوان لگن و باسن

آرتروز جز شایع ترین دلایل درد لگن و باسن به خصوص در پیری است و این چیزها با بالا رفتن سن به وجود می‌آید شکستگی استخوان لگن در افراد مسن شایع می باشد.

به خصوص افرادی که مبتلا به کمبود تراکم بافت در استخوان ها هستند به شدت در معرض این بیماری  ها قرار دارند بسیاری از تاندون های اطراف لگن و ران اتصال ماهیچه ها  را بر عهده دارند.

در صورت استفاده بیش از حد و یا فعالیت‌های بسیار شدید این تاندون ها دچار التهاب می شوند.

در ناحیه کشاله ران فتح می تواند باعث به وجود آمدن درد در جلوی ران شود خانم های باردار به دلیل افزایش فشارهای وارد شده بر دیواری شکمشان در مرز فتق کشاله ران قرار می‌گیرند.

درد استخوان لگن امکان دارد دلیل مرتبط با خانم ها را داشته باشند آندومتریوز می‌تواند باعث حساس و دردناک شدن ناحیه لگن شبکه در بعضی از خانم ها آن را درد استخوان لگن می نامند.

درد ناشی از کمر و ستون فقرات امکان دارد در اطراف مفاصل و استخوان لگن ایجاد شود سیاتیک می تواند در پشت استخوان لگن ایجاد شود البته درد های ناشی از سیاتیک ممکن است در قسمت کمر شروع شود از پشت باسن به پاها نشر پیدا کند.

علائم و نشانه های درد استخوان لگن و باسن

علائم و نشانه های درد استخوان لگن و باسن
علائم و نشانه های درد استخوان لگن و باسن

بسته به نوعی عارضه که باعث به وجود آمدن دردهای استخوان لگن و باسن می شود امکان دارد در نواحی زیر هم احساس ناراحتی داشته باشید.

مثلا در ران ها کشاله ران باسن خارج از مفصل ران درون مفصل ران ممکن است درد های ناگهانی احساس شود در برخی از مواقع در حال به وجود آمده در دیگر نواحی بدن مثل کمر و کشاله ران می تواند به ناحیه دیگر هم برسد.

امکان دارد با انجام فعالیت‌های شدید تر هم روبرو شود و اگر علت آن روز باشد این درد و فعالیت بیشتر خواهد شد همراه با درد امکان دارد دامنه حرکت کاهش پیدا کند و نفر به دلیل درد در ناحیه لگن امکان دارد دچار لنگ زدگی شوند.

تشخیص درد

اگر درد لگن بیشتر از دو هفته و شدیدتر شود حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

سوالات در رابطه با درد و فعالیت هایی که انجام میدهید سابقه دردی که داشته‌ایم و زمانی که آغاز شده است سوال هایی میپرسند درد به هنگام خم شدن راه رفتن بالا پایین رفتن از پله ها به خصوص در نظم آن پوشیدن جوراب می‌توان نشانه‌هایی از مشکلات مفاصل ران باشد.

پزشک همچنین از شما می خواهد که هر گونه نشانه های که در طول روز داشته اید را به گزارش بدهید اگر در شب احساس درد می کنید را به او بگویید و  مفصل را معاینه می‌کند و حرکات آن مورد بررسی قرار می‌دهد.

این عمل به اطلاعات کافی در رابطه با مشکلات شما کمک  می دهد با این حال امکان دارد برای تشخیص عارضه های دیگر هم نیازمند یکسری آزمایشات دقیق‌تری باشد.

آزمایشات برای تشخیص درد

آزمایشاتی که امکان دارد پزشک برای تشخیص دردهای لگن تجویز کند عبارت هستند از:

  •  عکسبرداری با اشعه ایکس
  •  اسکن ام آر آی
  •  سی تی اسکن آزمایش خون

اگر پزشکی احتمال دارد که درد شما و عفونی است یا ابر اثر آرتریت روماتوئید ها ایجاد شده است احتمال آزمایش خون برای شما تجویز کند بسیار زیاد است.

راه مرحله روش های درمان درد لگن و باسن

راه مرحله روش های درمان درد لگن و باسن
راه مرحله روش های درمان درد لگن و باسن

برای درمان درد لگن و باسن گزینه های زیادی وجود دارد میزان موفقیت هر یک از آنها نه تنها به استخوان لگن فردی و عوامل دیگری هم بستگی دارد.

برای مثال درمان دردهای ناشی از آرتروز که شامل ترکیبی از چند روش درمانی هستند به منظور طراحی های بهتر برای برنامه های درمانی و پزشک خود باید مشورت کنید.

درمان درد لگن در آن از جمله روش‌های متعددی مثل داروی ورزشی فیزیوتراپی طب سوزنی ماساژ تزریق درون مفاصل یا استفاده از استروئیدها اوزون درمانی هیالورونیک اسید ها را در اصطلاح ژل ها باشند و در برخی از مواقع با استفاده از سلول‌های بنیادی و جراحی می توان مشکلات درد را از بین برد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *