التهاب تاندون آشیل

درمان التهاب تاندون آشیل معمولا دردسرهای خودش را دارد. هر چند لازم نیست که شما تمامی آنها را بدانید.

مهمترین هدفی در در درمان التهاب تاندون که انجام می‌شود این است که التهاب و پارگی در پای شما اتفاق نیفتد.

رسیدن به این هدف نیازمند دانستن در رابطه با نوع التهاب می‌باشد و باید با آسیب دیدگی های مختلف به صورت کاملا اشنا شوید تا بتوانید از بروز حوادث ختم شده به تاندونیت در امان بمانید.

به خصوص که هرچقدر این بیماری‌ها جدی‌تر شود و به سمت پارگی تاندون برود، احتمال اینکه مشکلاتتان بیشتر شود وجود دارد.

درد در هر قسمتی از بدن که ایجاد شود می‌تواند باعث به وجود آمدن حس ناخوشایند و آزار و اذیت ها و محدود کردن فعالیت‌های فرد همراه باشد.

برای برطرف کردن درد هایی که مبتلا هستید می‌توانید به فوق تخصص درد مراجعه کنید.

درمان درد و التهاب تاندون آشیل به واسطه پزشکان متخصص در کلینیک های معتبر انجام می شود.

به صورت کلی تاندون آشیل را می‌توان تاندونی در قسمت پشت ساق پا دانست که یک بافت رشته ای بسیار محکم از جنس فیبر است و عضله را به استخوان اتصال می دهد.

تاندون آشیل در عضله دوقلو در پشت ساق پا وجود دارد که دو عضله گاستروکنیموس و سولیوس که با هم ترکیب می‌شوند و تاندون آشیل را به وجود می‌آورند.

این دو عضله در حرکت مچ پا بسیار تاثیر گذار هستند. حرکات مچ پا را کنترل می کنند و آن را به سمت بالا و پایین هدایت می‌کنند یعنی زمانی که فرد بر روی  پاشنه می ایستد این دو از عضله هستند که به فرد کمک می کند.

تاندون آشیل در قسمت پشت پاشنه پا قرار دارد. همانطور که می دانید یکی از پرکاربردترین اعضا در بدن پا است و از مچ پا عضلات و تاندون های آن اتصال پیدا می‌کند.

در انجام فعالیت‌های مثل: دویدن، پریدن، راه رفتن، کمک رسان هستند.

اگر فشار که به تاندون وارد شود بیش از حد مجاز باشد این تاندون دچار آسیب می‌شود و امکان دارد دچار التهاب و یا پارگی های سطحی تا شدید شود.

تاندونیت آشیل بافت های رشته ایی هستند که سفید می باشند.

البته این به این معنی نیست که هر زمان دچار درد در قسمت تاندون شدید احساس کنید که پاره شده است؛ به همین دلیل به صورت عمومی التهابات تاندون همه و همه را باید جدی بگیرید.

ولی در صورت درد شدید باید خیلی سریع به پزشک مراجعه کنید. در زمان به وجود آمدن التهابات تاندون مشکل پارگی نیست و امکان دارد بر اثر کشش غیر معمولی یا پیاده روی خیلی شدید دویدن های طولانی مدت به وجود بیاید.

زمانی که پوششی که برای تاندون است التهاب پیدا کند تاندون به صورت کامل قادر به حرکت نخواهد بود و این فعل و انفعالات باعث التهابات در تاندون میشود.

عواملی که می‌تواند به التهابات تاندون ختم  شوند بسیار متفاوت هستند.

خشک شدن و سفتی عضلات به خصوص در زمان گرفتگی عضلات پشت ساق پا از مهمترین دلایل به وجود آورنده التهابات تاندونی هستند.

انجام  ورزش بیش  از حد هم  از دیگر عوامل است که به این بیماری ختم می شود.

اشتباهاتی که در انجام حرکات ورزشی کششی به وجود می‌آید می‌تواند تاندون آشیل را مورد صدمه قرار بدهد.

حرکات ورزشی و تمرینی و یا تعداد دفعات تمرینی شدید و سنگینی حرکت می تواند دچار التهابات تاندون شود.

گاهی هم مشکل از هیچ کدام از موارد گفته شده نیست و مشکلات دیگری باعث تاندونیت آشیل خواهد شد.

مثلا امکان دارد یکی از نشانه های مرتبط با درد التهاب تاندون، بد نشستن یا کفش تنگ باشد و در نهایت عوامل دیگری که می تواند باعث التهاب تاندون شود.

علائم و نشانه های رایج در التهاب تاندون

نشانه هایی که به صورت رایج در التهابات تاندون می‌توانند باشد:

• شامل حساسیت در زمان دست زدن به محل آسیب دیدگی
  • قرمز شدن پوست بافت های اطراف تاندون در زمان راه رفتن و دویدن
  • بالا رفتن از پله
  • پریدن در هنگام بلند شدن و روی پنجه پا ایستادن

قابل احساس است. عضلات پشت ساق پا در این حالت شکل سفت و خشک به خود می‌گیرد و حرکتش محدود می‌شود.

التهاب تاندون آشیل به صورت مزمن در فرد ایجاد می شود مشکل پارگی ها بسیار ریز در بافت رشته ای وجود دارد و  احتمال پارگی کلیه تاندون را فراهم می کند.

پارگی تاندون آشیل

پارگی تاندون از جمله مشکلاتی است که فقط به دست یک جراح و متخصص مجرب می‌تواند ظاهر شود یعنی راهی برای بازگرداندن آن به حالت طبیعی به غیر از جراحی وجود ندارد.

تاندون از جمله بافت های قابل ترمیم به خودی خود نیست.

یعنی اینکه اگر آسیب ببیند نمی‌تواند خودش را ترمیم کند وقتی آسیب وارد شده به تاندون اندازه پارگی به وجود بیاید راهی به غیر از جراحی نخواهد بود.

دوره درمان  تاندون چند ماه است به همین دلیل اگر دچار التهاب تاندون شدید باید همه تلاشتان را بکنید که این التهابات وجود آمده منجر به پارگی های شدید در ساق پای تان نشود.

درمان التهاب تاندون به چه صورت است؟

التهاب تاندون آشیل در واقع یک اصطلاح کلی به منظور آسیب های وارد شده به قسمت تاندون آشیل هست.

التهاب تاندون ممکن است در اطراف آن دچار یکسری پارگی ها شوند و در قدم اول برای درمان التهاب تاندون باید تلاش کنید.

و  داروهای ضد التهابی مصرف کنید ممکن است برخی از این داروها خوراکی باشند و برخی ها به صورت موضعی مصرف شوند و حتما باید زیر نظر پزشک قرار بگیرد.

یکی از راه های دیگر برای کم کردن کاهش التهاب استفاده از کمپرس آب یخ است. قرار دادن یخ روی بافت ها بسیار کمک می کند. در واقع سرد نگه داشتن بافت آسیب دیده میتواند التهابات آن را کم کند.

در رابطه با آسیب های فیزیکی مهمترین اصلی که باید رعایت شود پیدا کردن شناخت نسبت به آسیب‌دیدگی و دلیل وقوع پیوستن آنها است.

در رابطه با التهاب تاندون باید بیش تر  بدانید که تنش و فشار بیش از اندازه آسیب‌های تاندون و کشیدگی ها می تواند منجر به پارگی شود و باید خیلی زود درمان را آغاز کنید زیرا می‌تواند تمامی حرکات شما را تحت تاثیر قرار دهد.