Edit Content

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

تنگی کانال نخاع

تنگی کانال نخاع

ستون فقرات یکی از قسمت های اصلی در بدن است.

اگر ستون فقرات نباشد فرد به راحتی نمی تواند به اطراف خم و راست شود و در جهت های مختلف حرکت کند کانال نخاعی دقیقا همانند دانه های تسبیح ساخته شده است و به هم وصل شده است.

هر مهره با مهره بالایی در ارتباط است و همین ارتباط باعث حرکت کردن مهره ها می شود.

فقرات از دو ساختمان به نام دیسک و فاست اصل مهره ها ساخته شده اند. این ساختمان ها به یکدیگر متصل می شود به طوری که شما به راحتی می توانید به جلو و عقب حرکت کنید و خم شوید.

بنابراین هر یک از این دو مهره ها را سوراخ هایی وجود دارد و از یک ریشه عصبی خارج شده است که به اندام های تحتانی و باسن متصل شده است و باعث حرکت کردن عضلات می‌شود.

اگر به هر دلیلی نخاع یا دیسک دچار آسیب شود بیش از حد رشد کنند یا از حد معمول کمتر رشد کند باعث ایجاد مشکلاتی می شود.

تنگی کانال نخاعی سوراخ هایی را ایجاد می‌کند که فرد می تواند به راحتی حرکت کند و قسمت های پا کشیده می ‌شود تنگی کانال نخاعی روش های درمان مختلفی دارد.

برای از بین بردن تنگی کانال نخاعی به شما پیشنهاد می کنند که از داروهای ضد التهابی تزریق استروئید ها و فیزیوتراپی ها استفاده کنید.

انواع تنگی کانال نخاع

انواع تنگی کانال نخاع

تنگی کانال نخاعی انواع مختلفی دارد و می توان آنها را به سه دسته تقسیم کنیم. تنگی کانال نخاعی از نوع مرکزی، تنگی نخاعی از نوع محیطی، تنگی نخاعی از نوع سوراخ بین مهره های همه اینها از لحاظ ویژگی ها با یکدیگر متفاوت است.

یک کانال نخاعی به صورت های مختلفی استفاده می‌ شود فرد ممکن است هنگام راه رفتن ایستادن نشستن و حرکت کردن با مشکلات زیادی روبرو شود.

این تنگی ها باعث ایجاد مشکلات زیادی برای فرد می‌ شود و یکی از علل شایع درد در قسمت کف پا و کمر می باشد با افزایش سن بالا رفتن کم تحرکی و درد های زیاد در قسمت پایین کمر و به وجود می آید.

تنگی کانال نخاعی معمولا در افراد بالای ۶۰ سال رخ می دهد و فشار زیادی را در اعصاب به وجود می‌آورد. مشکلات کمری زیادی را فرد احساس می کند.

این بیماری تنگی کانال نخاعی را مادرزادی ممکن است به وجود آمده باشد تنگی کانال نخاع هنگامی رخ می دهد که فضای اطراف نخاع وارد شود.

این اتفاق باعث ایجاد فشارهای زیادی روی نخاع و ریشه عصب ها شود و ممکن است فرد احساس ضعف در قسمت پاها و انگشتان داشته باشند.

علت تنگی کانال نخاع

علت های مختلف می تواند باعث به وجود آوردن تنگی کانال نخاع شود.

آرتریت ها یکی از علت‌های اصلی تنگی نخاع است که به تخریب مفصل می ‌انجامد.

این مشکل باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در نخاع می شود وقتی که افراد جوان هستند آب زیادی در بدنشان دارد با افزایش سن نخاع خشک می شود و ممکن است رطوبت آن از بین برود.

ستون فقرات با مشکلات زیادی را برای افراد به وجود می‌آورد بنابراین اگر افراد از تنگی کانال نخاع رنج می برند باید ستون فقرات شان را بررسی کنند معمولا هنگامی که مشکلی در ستون فقرات وجود داشته باشد تنگی کانال نخاعی رخ می دهد.

علائم تنگی کانال نخاع

علائم تنگی کانال نخاع
علائم تنگی کانال نخاع

علائم تنگی کانال نخاع در هر دو فرد دیگر متفاوت است اما از جمله علائم که معمولا همه افراد آن را تجربه می‌کنند عبارت هستند از کمردرد افرادی که به تنگی کانال نخاعی مبتلا هستند به شدت پیشرفت آرتروز و درد کمر داشته اند دچار کمر دردهای شدیدی می‌شوند اعصاب نخاعی حساسی در نقاط بدن شما عبور می دهد.

این فشار می تواند باعث به وجود آوردند در نقاط مختلفی مختلف شود درد هایی تیر کشنده در باسن و پا هایشان حس می شود.

معاینه پزشک برای تشخیص کانال نخاع

معاینات مختلف برای تشخیص کانال نخاع وجود دارد که معمولا همه افراد دیگر دچار تردید هستند که به تنگی کانال نخاعی و مبتلا شدن آنها را انجام می‌دهند.

در ابتدای کار پزشک معاینه بالینی را انجام میدهد با نگاه کردن در مناطق مختلف از کمر و تست کردن می فهمد که آیا بدن شما دچار درد شده است یا نه؟

تصویربرداری یکی دیگر از عواملی است که کمک زیادی به نشان دادن تنگی نخاع می کند عکس رادیولوژی می تواند مشخص کند که آیا فرد دچار تنگی کانال نخاعی شده است یا نه؟

عکس رادیولوژی به صورت دقیق ارتفاع دیسک یا خار استخوانی را نشان می دهد عکس های رادیولوژی کمک زیادی به نشان دادن بسیاری از مشکلات نخاع می کند.

روش دیگری که به درمان و پیشگیری از تنگی کانال نخاعی کمک می کند ام آر آی هست ام آر آی با کمک زیادی به نشان دادن کانال نخاعی می کند.

تصویربرداری های دیگری نیز هستند که اگر با استفاده از روش های قبل نشان داده نشد از تصویر های برداری هایی مثل سی تی اسکن استفاده می کنند.

درمان تنگی کانال نخاعی

درمان تنگی کانال نخاعی
درمان تنگی کانال نخاعی

درمان تنگی کانال نخاع به دو روش صورت می گیرد. درمان‌های غیرجراحی و درمان های با روش‌های جراحی هستند.

ما در این مقاله آنها را به اختصار برایتان توضیح دادیم.

یکی از روش هایی که به درمان غیر جراحی صورت می‌گیرد فیزیوتراپی هست.

فیزیوتراپی و ورزش های کششی است که با استفاده از ماساژ و تقویت عضلات کمری کمک می کند.

داروهای ضد التهابی که به درد ناشی از فشار بر روی آن ایجاد می شود به کمک به کم شدن التهاب ها در اطراف عصب کمک می‌کند.

این داروها می‌تواند اثر ضد التهابی داشته باشد با افرادی که با ایبوپروفن و آسپرین آشنا هستند می تواند از داروهای ضد التهابی برای از بین بردن درد تنگی کانال نخاعی استفاده کنید.

روش دیگری که به درمان از بین بردن کانال نخاع می پردازد تزریق استروئید و کورتون ها هستند.

کورتون های بسیار قوی هستند که می‌توانند تورم را کاهش دهد و همچنین بسیاری از مشکلات را از بین ببرد درمان جراحی تنگی کانال نخاعی از جمله روش هایی است که کیفیت زندگی افرادی که تنگی کانال دارند و مشکلاتی در راه رفتنشان دارند می توانند آن را انجام دهند.
همچنین برای درمان تنگی کانال نخاع از تزریق اپیدورال نیز استفاده میشود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *