ارتوکین تراپی چیست؟

برای درمان آرتروز و درد های مزمن از جمله ارتروز از روش آرتی تراپی یا تزریق سرم تعدیل‌شده اتولوگ استفاده می کنند.

در این روش خون را خود بیمار می گیرد استئوآرتریت یک بیماری تخریب کننده مفاصل است و جز شایعترین نوع ارتروز می باشد.

شامل تحلیل رفتن و تخریب شدن استخوان ها غضروف مفاصل است عارضه منجر به کم شدن کیفیت عملکرد مفاصل می گردد.

معمولاً مفصل ران و زانو را درگیر می نماید اما آنها دست و کمر تحت تاثیر بیشتری قرار می‌گیرد و  به عنوان کمک فنر و یا جذب ضربه عمل می‌نماید که به آن ضربه گیر هم گفته می شود.

دلیل تحلیل رفتن غضروف ها از آسیب های مکانیکی گرفته تا واسطه های التهابی آزاد شده به واسطه بدن و نکروز تومور بسیار متفاوت است آرتروز ۴ گریدهای مختلف دارد.

در گرید ۱ و ۲ باریک شدن مغز فضای مفاصل با کم ترین سایش و تخریب غضروف ها همراه شده است و در گرید ۳ و ۴ تخریب غضروف و کم شدن فضا و تغییر شکل مفاصل به وجود می آید.

بیمارانی که مبتلا به آرتروز هستند، با از دست دادن عملکرد حرکتی درد مفصل تورم و سفتی و حتی عدم توانایی در انجام فعالیت های روزمره مواجه می‌گردد و راه های مختلفی برای درمان برای آرتروز است که در ادامه مطلب به آن می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

ارتوکین تراپی چگونه انجام میشود؟

این فرایند تعدیل که برای آتل و گچ به این صورت می باشد که بوده ۵۰ تا ۶۰ میلیونی چگونه بیمار را در دوره های مخصوصی می‌گذرد و بعد از ۲۴ ساعت در دستگاه انکوباتور با درجه حرارت ۳۷ سانتیگراد با نیم درصد کربن دی اکسید به صورت آسپتیک در می آورند و سپس حدود ۱۰ دقیقه سانتریفیوژ می کند.

از سرنگ سانتریفیوژ حدود ۱۰ تا ۱۵ میلی لیتر می گیرد و در دمای منفی ۲۰ درجه سانتی گراد را ذخیره می نماید به مدت ۱ تا ۲ بار در هفته به مدت ۶ هفته توصیه پزشک تزریق می گردد.

تزریق ارتوکین چیست و تزریق آن چگونه است؟

تزریق ارتوکین تراپی کار هر کسی نیست، این ماده با تقویت اعضای طبیعی خون عمل کرده است و باعث بهبود عضلات می گردد.

در حالت طبیعی در بدن وجود دارد این دارو با تسکین درد و التهاب از طرف موسسه یا از بین بردن پروتئین هایی که باعث فرسودگی بافته می گردد و کمک می‌کند.

آنتاگونیست های گیرنده مانند اتصال عمل می کند  و این که به نوبه خود از شروع روند انتقال وجه جلوگیری می نماید همچنین عوامل رشد با بهبود و ترمیم بافت های مفاصل برای تحقق در آن ناحیه به حداقل خود می رسد.

این ماده باعث سرعت در بهبود فیبر های عضلانی و غضروف ها می شود و بعد از ضربه به خصوص در ورزشکاران تزریقات انجام می گردد.

تزریقات به صورت داخل مفصلی هستند یعنی در یک هفته انجام خواهد شد و درمان صورت می گیرد. اثرات تزریق آرتین را برای شما عزیزان باز گو می کنم.

اثرات تزریق آرتوکین

اثرات تزریق ارتوکین بسیار زیاد است و فرد باید با ان اشنا باشد. علائم بسیار متفاوت است این یک روش درمانی و جایگزین برای جراحی ها هست و بهبود عملکرد مفاصل کمک می‌کند و درد را تا حدودی از بین می‌برد.

کاهش درد و التهاب می‌تواند و جراحی را به تعویق بیاندازد و همچنین زمان به تاخیر افتادن عمل جراحی هر که بیمار را بهبود می بخشد.

بنابراین درمان مانع اجرای خواهد شد و این خود را دوباره ترمیم و رشد می‌دهد و از روند تخریب آن را به تاخیر می‌اندازد و درد ها را کم می‌کند و همچنین به عنوان یک مسکن می ‌تواند عمل کند.

اثرات تزریق آرتوکین معمولا 2 تا 3 ساعت بعد از عمل پدیدار می شود. آرتوکین یکی از بهترین روش هایی است که ابداع شده است.

کاربرد ارتوکین تراپی

ارتوکین تراپی برای بیمارانی که به آرتروز گرید یک و سه مبتلا هستند و آنها کاملا تخریب و فرسوده نشده است تغییر دژنراتیو در مفاصل بین مهره ای شامل درد های دیسکوژل هم هست.

همچنین بیمارانی که انجام جراحی تعویض مفاصل و اجتناب می‌کنند و یا جراحی و تزریق کورتیزون برای آن ها مناسب نیز این دارو موثر می‌تواند باشد.

ارتوکین تراپی در بیمارانی که از ناحیه تاندون و رباط آسیب دیده‌اند و درمان آنها هیچ تاثیری در درد ندارد و می تواند موثر  باشد و در رابطه با این روش نیست.

این روش فقط در صورت داشتن شرایط عفونت بسیار حاد و طبق بسیار زیاد در بیمار و یا اینکه اگر بیمار در سه روز گذشته دچار اسهال شده است یا در چهار هفته گذشته واکسیناسیون خاصی از انجام داده است می تواند مناسب نباشد و به واسطه پزشک توصیه نمی گردد.

مزایا ارتوکین تراپی

مزایای ارتوکین درمانی با اثربخشی روش های درمانی محافظه‌کاران مقایسه می گردد این روش دارای اثر ضد درد موقع مداوم و طولانی مدت هم می تواند باشد روند درمان را کم می‌کند و آن را به تعویق می‌اندازد.

بنابراین از پیشرفت سریع بیمار جلوگیری به عمل می آورد و آن یکی از ماده های فعال بیولوژیکی در بدن انسان ساخته شدن و هیچ ماده افزودنی شیمیایی اضافه نشده است و عوارض جانبی کمتری دارد و دامنه حرکتی و ترکیب بیمار کمک بسیار زیادی می کند.

عوارض جانبی آرتوکین تراپی

این روش درمانی بسیاری منتقل می‌کند و هیچ گونه عارضه خاصی برای آن گزارش نشده است و فقط امکان دارد در ناحیه تزریق احساس تورم درد موضعی به به وجود بیاید این نشانه ها معمولاً در ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت از بین خواهند رفت و هیچ گونه عارضه دیگری به وجود نمی آید.

این اثر معمولا بعد از تزریق اولین دیده می‌شود و در جلسات بد بیمار درد و تورم هم نخواهد دید اگر در هنگام تزریق اقدامات احتیاطی انجام نشود امکان دارد ورم  ایجاد شود و درمان برخی این روش موثر نباشد.

عوارض جانبی آرتوکین تراپی را باید بدانید و بعد اقدام به عمل ارتوکین تراپی کنید، ارتوکین تراپی باید توسط افراد متخصص انجام شود. با ارتوکین تراپی می توان از شر درد های شدید خلاص شد.